google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Kun idioter går med kniv – Uden Relevans

2. sep. 2009

Kun idioter går med kniv

Kan du huske det slogan? Eller var det en Facebookgruppe? Du husker garanteret IKKE kampagnen "Brian kører stærkt, dødstærkt, der handlede om at man ikke måtte køre for stærkt på sin grønne Puch Maxi (Det var kun tøser der havde de røde).

Faktisk har der været så meget fokus på det der kniveri at vor elskede regering har lyttet til laveste fællesnævner og nu forbudt almuen at gå med kniv og det er da en super ide! De har sågar lavet love om det, og instrueret de der Politiet i at slå hårdt ned på dem der bærer knive. Igen super ide!

Der hvor fornuften ligesom stopper er når en 19årig lagermedarbejder får SYV dages UBETINGET fængsel for at have to såkaldte hobbyknive liggende i sit automobil, to knive han havde glemt at tage ud af sin uniform inden han forlod sit arbejde, hvor hans primære funktion er at skære papkasser op.

Det er ikke løgn! han havde anket sin første dom på 3.000 kroner i bøde, det han fik ud af det var at han stadig skal betale bøden, nu skal han så OGSÅ i fængsel.

NU beder jeg Dem fru Heilbundt!

Så næste gang du står og tapetserer og lige stikker i kiosken efter et par kolde øl, så HUSK at tage kniven op af lommen så du ikke ryger i spjældet.

23 kommentarer:

Søren sagde ...

Den lov virker tåbelig. Dommen der
har jeg ikke hørt om. Jeg har en saks liggende i min bil. Den kan også bruges til andet end at klippe med. Omvendt ved jeg ikke, hvordan loven så skulle være.

Søren sagde ...

Så blev jeg det klogere:
"Den 19-årige Cehic drømmer om at blive politibetjent og aftjene sin værnepligt, men med dagens dom kan det blive svært at få opfyldt den drøm."
Det virker urimeligt!

Peter sagde ...

Loven "virker" ikke tåbelig. Loven er dybt, dybt stupid.

Det eneste der kommer ud af den lovgivning er at kriminalisere den almindelige borger. Jeg tror ikke at kriminal-kaj tager sig af at han risikerer 7-8 dages fængsel hvis han bliver stoppet på vej ud for at stikke en anden ned.

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Det virker lidt vildt med den dom, det vil jeg give dig ret i.

Det var ikke den dømte der ankede byrettens dom, men den offentlige anklager.

Der er en del af historien der ikke bliver fortalt. Den dømte har fået dommen for at medbringe 2 hobbyknive i sin bil da han skulle hente en ven ved et diskotek.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1207904.ece

Det er lidt svært at vurdere om dommen er rimelig, når vi ikke kender vidne forklaringer ol.

Uden Relevans sagde ...

Ah som sædvanlig løber jeg med en halv vind.

Det er dog stadig urimeligt at han ryger i fængsel for at have arbejdsredskaber i sin bil. Jeg mener hvad skal en tømrer så gøre hvis han henter en ven i sin firmabil?

Eric Bentzen sagde ...

Vennen må tage en taxi. Loven er klar taxistøtte til omgåelse af EU-regler.

Leoparddrengen sagde ...

Vanvittig blødsødenhed - jeg troede der var politisk enighed om 1 års ubetinget fængsel ved enhver overtrædelse af våbenloven. Men måske det kun var skydevåben? (Ihvertfald var Bent Bentsen chauffør rigtig heldig at det ikke var vedtaget før han blev sendt over Storebælt.)

Var kampagnen i øvrigt ikke til at starte med: "Kurt ka' li' kubik..."?

Søren sagde ...

Våbenloven findes her:
https://www.retsinformation.dk/
Skriv våbenloven i søgefeltet og gå til §4.

Zette sagde ...

Jeg så indslaget i tva i går. Sad og blev helt urimelig forarget, regler for reglers skyld, intet menneskesyn, der er til at holde ud.

Men bortset fra det, er jeg nu SÅ gammel, at jeg kan huske kampagnen: "Kurt kan li kubik... mange kubik" - kan du det Morfar?

wildskud sagde ...

En kniv er ikke et våben, men et stykke værktøj.
En fortovsflise er ikke et våben, men til at gå på.
I det øjeblik jeg tager fortovsflisen i min hånd, og bruger den til at knuse en persons hovede, DA bliver flisen til et våben, og ikke et sekund før. Sådan forholder det sig også med en kniv.
Jeg er ivrig fisker (når jeg altså kan komme hjemmefra) og hvordan skulle jeg kunne udøve min interesse uden kniv. I øvrigt tror jeg også at en saks ville være et glimrende stikvåben, og meget farligere end en kniv, da den ikke har nogen skarp æg. Min 3-i-een'er til piben vil også være et glimrende stikvåben. Det sygeste jeg har hørt om, var en elektriker der fik et hak for overtrædelse af blankvåbenloven, da han sad på værtshus i sit arbejdstøj...... Med polsøgeren i inderlommen...... Gad vide om man kan bruge en burka som våben???

spunky sagde ...

latterlig dom!

selv en avis kan bruges som våben:

http://wearethebest.wordpress.com/2007/07/10/television-will-never-do-what-a-newspaper-can/

så hvorfor ikke også en burka!

Uden Relevans sagde ...

Heldigvis har politikerne læst min internetweblog og er ved at gribe ind. (ja klart de har). :)

Anonym sagde ...

Så hvis jeg siger 'hov for søren, den skyder i bagagerummet havde jeg da helt glemt, den er fra jagten / træning i skydeklubben etc,' så skal jeg heller ikke straffes? Der har været så meget hype om knivloven, så jo, kun idioter går med kniv, han er åbenlyst uvidende og så må han tage straffen (ligner forøvrigt uhyggeligt meget en gut, jeg ikke ønsker at møde i nattelivet, slet ikke hvis han har knive i bilen)

Kenni sagde ...

Jeg finder det mest ufatteligt, at politikerne først vågner op og indseer, at mange af deres love er komplet latterlige og vil ramme mennesker, der normalt ville være langt udenfor den lov, som sigter i mod en bestemt gruppe i samfundet, når sådan noget sker. Forstår heller ikke helt, at domstolen i den sag kigger på den unge mands hverdag og ønsker for fremtiden. For i mine øjne ligner han sgu ikke en kriminel.

Anonym sagde ...

De der bruger gifteknive er også idioter jvf. De Uaktuelle Nyheder ved Michael Bertelsen.

FEMALE sagde ...

Jeg kan blot sige, at jeg får en dårlig smag i munden, såfremt sagen er som den fremstilles her, der og overalt.
Måske er det et forsøg fra den udøvende magt på at efterkomme loven så præcist som muligt, og nu virker den ikke efter hensigten. Det er set før!

Søren sagde ...

Nu vil Brian gå ind i sagen, hvis
den ikke kommer for højesteret:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1217154.ece

wildskud sagde ...

Gad nok vide hvorledes den, i parentes indsatte passage, i "anonym"s kommentar skal tolkes. Er der tale om en bestemt fyr, som "anonym" har et reelt kendskab til, på baggrund af hvilket, "anonym" frabeder sig at møde vedkommende? Eller har vedkommende "kniv-chauffeur" bare et udseende der gør, at "anonym" går ud fra at mødet med vedkommende indebærer en risiko for liv og lemmer? (sidste tilfælde minder mig om noget jeg ikke bryder mig om)

Leoparddrengen sagde ...

@wildskud

Jeg læste det som mulighed 2.

Uden Relevans sagde ...

selvfølgelig går KulturBrian ind i det nu hvor det er oppe i medierne.

Søren sagde ...

eks-kulturBrian, p.t. justitsminister Morfar:-)

wildskud sagde ...

Justitsminister = oppe i medierne.

Send en kommentar