google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Mellem Galskab og Praktisk Oplysning – Uden Relevans

26. dec. 2008

Mellem Galskab og Praktisk Oplysning

Nu ved jeg hvordan de har det de dersens EMO unger med deres sorte makeup og deres iturevne Hugo Boss tshirts/Gucci kjoler.

Forleden dag da jeg rejste med "offentlig transport" *shudder* (her må i gerne gispe) mødte jeg en EMOtøs med stramme sorte leggings, lårkort leopardskørt, iturevet sort top og moonboots.

Moonboots! jamen er 80´erne tilbage? Kan det passe? Bliver det næste "araberbukser" med plads til at føde en kalv uden at man mærker det? Ja det gør det, og ørenringe så store at din papegøje kan lande i dem uden besvær.

Jeg forudser også en stigning i antallet af støvler der går op over knæet komplet med fluffy læderstykke på toppen så du rent faktisk kan bøje benet.

Så alle i jydetøser, hen i bunden af klædeskabet op på loftet, ud i laden og find det tøj frem som i lagde væk i 1991.

80erne er her igen.

Til sidst lige et billede af en EMO :o)


15 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg tror sgu tøserne herovre kører deres helt egen stil, du. Det du beskriver der er vist ved at være godt og gevaldigt passé her nu. Nej du... her er det Bohéme-looket der styrer. Støvler i kernelæder og striktrøjer. Og sommerfugle... masser af sommerfugle......

Unknown sagde ...

kender godt én der har sådanne nowle støvler dér - men hun ER jo også fra JyllandsLand!

hardcore ho ho

spunky sagde ...

Problemet med 80'erne at de aldrig gik væk..

Det er som en sygdom der ikke er til at slå ned.

En virus uden kur!

(Sagde du sommerfugle og striktrøjer Kent?.... jeg føler med dig!)

spunky sagde ...

hvad står EMO egentlig for??

[Ekstrem Metaforisk Os]??

Uden Relevans sagde ...

Kent: Nu er der hvor du bor jo også et område hvor hensynet til økonomien hersker over moden.

Pdrsn: Moonboots ER faktisk Jylland :)

Sædvifter: Støvler med sommerfugle..

Anonym sagde ...

@Morfar

Du er da vildt bagud.. araberbukserne har jo været helt vildt IN i hele efterårssæsonen. Følger du slet ikke med?.. tsk tsk

80'erne dør aldrig!.. Og vist heller ikke 60'erne eller 70'erne. Måske endda ikke engang årtierne inden, vi er bare for unge til at huske det. Der er intet nyt under solen, som man siger. Alt er set før. ;)

Uden Relevans sagde ...

Sædvifter: Emo stammer fra det engelske ord "emotional" og betyder følelsmæssig.

BB: Bleh :O)

spunky sagde ...

Ooooooohhhhh rædsel.... der er sørme også meget emotion over det billede!

Så forstår jeg sgu bedre hvorfor de er så sortsynede!

Anonym sagde ...

herfra synes det nu at se ud som om, at modsatte tilfælde gør sig gældende. Her oplever 80'erne sin revival i form af M-tv-prada-gucci-dolce und Gabbana-se-mig-jeg-ligner-Fergie-fra-black-eyed-peas-og-har-betalt-kassen-for-at-der-står-noget-på-mit-tøj. Dem der så bryder massen, er som bekendt disse nye EMO'er og den tidsløse bohéme, som nok har brugt resten af formuen på en taske fra Mulberry. Men fælles for dem alle, tror jeg, er at de alle har betalt ganske pænt for deres hang til at ligne noget der ligner noget. Nå ja.... så er der jo også dem der går i almindeligt tøj, fordi de har valgt at fylde hytten op med 7'ere, myrer, og Y'er fra Wegner.
Var det noget med en Poul Pava???
A' ka' lewer' billi'.........

Uden Relevans sagde ...

Jow tak Pava er fiin :)

Tina - omme i London sagde ...

80er looket har vaeret in her i aarevis. Jeg er ved at doe af grin hver gang min datter kommer hjem med sidste "nye" mode og min mand synes det er saa sjovt at det jeg bruger til hjemmesko (lignende moonboots) gaar folk i ude paa gaden!

spunky sagde ...

Billedet ligner næsten en afbildning af "Biskop von Euchs" dødsmaske..... dog knapt så myndig i udtryk, som i virkeligheden!

Suzy Q sagde ...

JEG ku bære et par lange herre-underbenklæder og en chifon-sløjfe i håret, pyntet med armbånd helt op til albuen, så drengene DÅNEDE!!!

Moffe... mig og sukkertrutten har lige siddet her til formiddag og hulket af grin (på den gode måde) over din blog. You're good, man. Klik.

Uden Relevans sagde ...

Sædvifter: hehe

Sussi: Tak tak

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

Send en kommentar