google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 google.com, pub-0755926872671636, DIRECT, f08c47fec0942fa0 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({ google_ad_client: "ca-pub-0755926872671636", enable_page_level_ads: true }); Morfars Cykeleventyr – Uden Relevans

27. okt. 2006

Morfars Cykeleventyr



Jeg kunne ikke lige finde et billede af en cykel på indernedded, så det blev til mit favoritbillede fra ratemycorpsepaint.com, et ganske fornøjeligt og hyggeligt sted.

Luk øjnene og forestil jer scenen en ganske hyggelig cykelhandler fra dengang mormor selv lappede sine rendemasker, syede sine grydelapper selv og man rent faktisk lappede cykler i stedet for bare at købe en ny.

Den rare cykelhandler på en 168 år kigger på mig da jeg træder ind af døren i mit flyttemandskostume. Jeg har jo en forventning om at blive genkendt, men nej Gammelsmølf spørger hvad jeg ønsker og jeg ytrer mit ønske om at få mit bihjulede transportmiddel returneret i repareret stand, jeg fortæller ham modelnavnet og farven (sort selvfølgelig) hvortil manden siger:

"Ah en sort Motobecane? Den blev hentet i går."

”eh hvad?” Får jeg fremstammet med vantroen malet i ansigtet som corpsepaint på en blackmetaller i Hardangervidda.

Ja den blev da hentet i går! Siger den antikke mand og kigger på mig ud over de oldgamle briller der hænger på hans næsetip.

”æh jamen jamen!” mumler jeg mens scenariet at min cykel er blevet hustlet langsomt toner frem på min indre fladskærm (fik opgraderet for nylig).

Du er da velkommen til at kigge efter den i butikken” siger Gargamelklonen venligt, "men du må hellere melde den stjålet med det samme."

Og lige der lige i DET splitsekund forventede jeg nærmest at idioterne fra TV3 kom frem fra deres skjul med deres kameraer og skreg surprise!!! Skjult kamera!!! Eller at en 4 meter høj sort kat ville komme forbi med en maskeret rytter på ryggen i bedste cafe Noir stil.

Jeg følte mig virkelig som en del af en Fellini film…

Jeg trasker skuffet efter den tussegamle cykelhustler ud på lageret men nej, over på hans værksted og JASGUUU der står mit ældgamle lig af en cykel!!!

Fjolset havde ikke fået lavet den indenfor tidsfristen og kunne ikke huske at Black Beauty stod på værkstedet endnu!!! Hvem sagde Alzheimers???

Så jeg var hele følelsesregisteret fra panikangst til intens vrede igennem på tre minutter.

Tak Cykelmekanikerolding

0 kommentarer:

Send en kommentar